SEO-medicinmændene er jo vældig glade for at fortælle den hvide mand, at de har den stærkeste medicin i jagten på det gule metal. Men så fortæl mig lige én ting: Hvordan er min hurtige kritik af Onfone-kampagnen pludselig røget så højt op i Googles søgeresultater? Og så endda foran nogle af Onfones egne sites?

Huh?

Kategorier: Blog

Holger Wilcks

Jeg er marketingchef med 17 års erfaring i at skabe forretningsresultater gennem kommerciel kreativitet.

3 Kommentarer

Jacob Bogh · 15/09/2010 kl. 09:14

Du har lavet en interessant artikel, som folk har gidet at læse og linke til. Det er vel ikke så underligt. Hvorfor skulle den ikke ligge i top?

Holger Wilcks · 15/09/2010 kl. 09:27

Men over selskabets egen sider? Hvis det er så nemt, hvad er det så, Danser med SEO får sine penge for?

Tak for sidst i øvrigt og snakken om symaskineoptimering og tekstilforfatteri. Jeg tror, vi havde fat i noget der!

    Jacob Bogh · 15/09/2010 kl. 10:06

    Hmm, hvilke søgeord får dig over selskabets egne sider?

    Men altså, godt indhold vil altid ud. Ligesom et fantastisk produkt også vil blive stort uden reklame og markedsføring. Så udgangspunktet er altid at lave noget folk gider læse. Du kan ikke søgemaskineoptimere ligegyldigt indhold til toppen af søgemaskinerne, ligesom du ikke kan reklamere lorteprodukter til succes.

    Det Danser med SEO får deres penge for er eksempelvis at vide at et billede hellere skal hedde “lars_bom_onfone.jpg” end “img181910.jpg” hvis man vil frem på “lars bom onfone” søgninger.

    Mere præcist gider jeg ikke lige komme ind på det nu, men lad os snakke søgemaskineoptimering og tekstforfatning en af dagene. Og selvfølgelig også symaskineoptimering og tekstilforfatning.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Relaterede indlæg

Blog

Klumme til Bureaubiz.dk: Vær forandringseftertænksom

En klumme om, hvad fodbold kan lære os om den forandringsmani alt for mange annoncører er ramt af. Den hårdt vinklede overskrift står for Bureaubiz’ egen regning. For selvfølgelig siger jeg ikke nej til forandring, Læs mere…

Blog

Vær klar i spyttet

Del 5 ud af 10 om det gode reklamekøb For alt for mange annoncører er reklame noget, der bliver skabt ved at flikke en hurtig briefing sammen og lade bureauerne brygge over den nogle uger. Læs mere…

Blog

Klumme til Bureaubiz.dk: Send marketingchefen på skolebænken

Foranlediget af min serie om det gode reklamekøb, blev jeg kontaktet af bureaubiz.dk og spurgt, om jeg kunne levere en klumme eller to inden for samme emnefelt. Det blev til denne: Send marketingchefen på skolebænken Læs mere…