Hail of criticism

Hamburg Schauspielhaus har barslet med en reklame, der går nettet rundt og deler meningerne. Den er skabt af Leagas Delaney Hamburg og går sådan her:

Hamburg Theatre: Hail of criticism

 

Er det godt eller skidt? Spørger du mig, er det fremragende, fordi filmen gør to ting, der passer som Hans i Grethe med hele essensen i Tysklands største tysksprogede teaterscene. Hamburg Schauspielhaus er måske nok en moden institution med over 110 år på banen, men det er også et teater, der altid har været fremme i front med den nyeste dramaturgi. Teateret viser stykker, der deler vandene og får bølgerne til at gå højt.

Derfor skal filmen selvfølgelig også gøre det.

Og det gør den med kraftig inspiration fra Monthy Python i et visuelt orgie, der sætter en tyk streg under det andet, som teateret har at byde på: Oplevelser til øje, hjerne og hjerte. Så selvfølgelig skal teateret ikke have en helt almindelig reklamefilm med lidt klip fra stykkerne, lidt brug af skuespillerne og så lidt lækker lyssætning. Nej, filmen skal overraske og tvinge beskueren til at tage stilling.

Det hele bliver så flot rundet af med en payoff, der gør, hvad den skal: Den brænder igennem med sit modige ordvalg og understreger hele pointen i filmen. Hamborg Teater – udsat for kritik gennem i 110 år. Kritikken herfra er: Fremragende!

Holger Wilcks

Jeg er marketingchef med 17 års erfaring i at skabe forretningsresultater gennem kommerciel kreativitet.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *