We were just standing there minding our own
And it went on and on
We all smile we all sing
The weak become heroes then the stars align
We all sing we all sing all sing

 

Mike Skinner aka The Streets udgav Original Pirate Material i 2002. Tredje single herfra var Skinners homage til midt-90’ernes engelske ravekultur: Weak Become Heroes.

Det er samhørigheden, fortabelsen i fællesskabet – og tidens gang – der er sangens tema. Beatet og stofferne er bare baggrundsmusikken. Ravekulturen handlede meget mere om os versus dem, et fristed fra verdenen og tilhørsforhold. Det var en bevægelse.

Og det er bevægelser, vi som markedsførere og forretningsudviklere bør drømme om at skabe. Både blandt egne medarbejdere og blandt kunderne. For i en verden i digital opbrud tilhører fremtiden ikke længere de brands, der har de største marketingbudgetter, men dem der formår at vække begejstring, samhørighed og fællesskab – bevægelserne.

 

Start din bevægelse allerede denne uge

Selvfølgelig kan du ikke bare transformere dit brand og din virksomhed til en bevægelse i løbet af en enkelt uge. Det tager år. Men det bedste tidspunkt at begynde at bygge en mere holdbar fremtid er lige nu. I dag.

 

  1. Skab en mission, der bygger på hvorfor I er til og lev den ud.
  2. Byg kommunikationsplatforme der rummer passion.
  3. Skab oplevelser, der hænger sammen uden at være så snævre, at de begrænser.
  4. Formuler trosbekendelser gennem hele værdikæden.
  5. Skaler passionen så den kommer til udtryk fra mindste til største oplevelse.

 

Tænk lidt over det og nyd imens Röyksopps Memore Lane remix af Weak Become Heroes:

Hvad er 3xM?

Mandag, Musik og Markedsføring er et lille indspark til at kickstarte arbejdsugen. Mandag morgen får du god musik og en markedsføringslektie, vi kan drage af den. Så sæt hovedtelefonerne på og lad dig inspirere – og kan du lide, hvad du læser eller hører, så efterlad en kommentar!


Holger Wilcks

Jeg er marketingchef med 17 års erfaring i at skabe forretningsresultater gennem kommerciel kreativitet.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Relaterede indlæg

Blog

Klumme til Bureaubiz.dk: Vær forandringseftertænksom

En klumme om, hvad fodbold kan lære os om den forandringsmani alt for mange annoncører er ramt af. Den hårdt vinklede overskrift står for Bureaubiz’ egen regning. For selvfølgelig siger jeg ikke nej til forandring, Læs mere…

Blog

Vær klar i spyttet

Del 5 ud af 10 om det gode reklamekøb For alt for mange annoncører er reklame noget, der bliver skabt ved at flikke en hurtig briefing sammen og lade bureauerne brygge over den nogle uger. Læs mere…

Blog

Klumme til Bureaubiz.dk: Send marketingchefen på skolebænken

Foranlediget af min serie om det gode reklamekøb, blev jeg kontaktet af bureaubiz.dk og spurgt, om jeg kunne levere en klumme eller to inden for samme emnefelt. Det blev til denne: Send marketingchefen på skolebænken Læs mere…