Lær hver gang

Hvert år går det danske reklamemarked glip af anslået 2 milliarder kroner i tabte effektivitetsforbedringer, fordi læring og viden bliver samlet hos individer i stedet for organisationen. For den ambitiøse marketingchef er der gevinster at hente i form af mindre sårbarhed og højere afkast af marketinginvesteringen ved at arbejde struktureret med evaluering og læring.

0 kommentarer

Hvad du i virkeligheden kan lære af Kodak

Hvor mange af os har ikke grint af Kodak? Vi har siddet til en præsentation, ordet disruption har bølget i projektorens varme luft, og med klarsyn og overblik har vi følt, at ingen her i lokalet nogensinde kunne finde på at begå samme fejl som Kodak. Tænk engang, at ledelse kan være så komplet inkompetent og blind, at den ikke ser fremtiden komme brusende og tromle dem over. Stakkels fjolser, ikk'?

0 kommentarer

The Man in the Hathaway Shirt

En midlertidig strejke i mit ansigts venstre side har sendt tankerne på strejftur til en 66 år gammel og revolutionerende annonce, og hvad den kan trække af tråde til især godt i dansk reklame i 2017.

0 kommentarer

Styr dine bureauer

Den tid er forbi, hvor marketingchefen bare kan læne sig tilbage i tiden mellem briefing og præsentation og lade bureauerne gøre arbejdet. Sammenhængende kommunikation på tværs af medier og bureauer kræver en hånd på rattet i hele processen.

0 kommentarer