Mediebureauets interessekonflikter

De fleste store virksomheder bruger et mediebureau til at håndtere deres medieindrykninger. Men er mediebureauet en uvildig rådgiver eller en medie- og techleverandør, der uvægerligt vil sætte deres egen interesse før annoncørens?

Kommentarer lukket til Mediebureauets interessekonflikter

Sådan får du styr på datasikkerheden i dit digitale mediekøb

Der bliver talt meget om medietransparens, men meget lidt om datatransparens, selv om udfordringen for virksomhederne om muligt er endnu større her. For i en virkelighed, hvor data er guld og privatlivsbeskyttelse i stigende grad har politikernes bevågenhed, er det altafgørende selv at have fuld kontrol over virksomhedens data - også når den bliver videreleveret mere eller mindre blindt til leverandører og partnere.

Kommentarer lukket til Sådan får du styr på datasikkerheden i dit digitale mediekøb

7 spørgsmål som giver dig indblik og sikkerhed i dit digitale mediekøb

En stigende del af de digitale medieinvesteringer bliver ædt op af bots, falske profiler og direkte svindel. Samtidigt bliver de digitale omgivelser mere og mere usikre for brands og virksomhedens omdømme. Her er, hvad du kan gøre ved det.

Kommentarer lukket til 7 spørgsmål som giver dig indblik og sikkerhed i dit digitale mediekøb

Styrk dit brand; gør ingenting!

Direktionsgange og marketingafdelinger er inficeret med strategitis; en uimodståelig trang til handling og nye strategier for at skabe bedre resultater. Hvor rationelt det end kan forekomme i øjeblikket, er den langsigtede effekt ofte ødelæggende for brand og indtjening. Lær at stå fast; ofte er den bedste handling ingen handling.

Kommentarer lukket til Styrk dit brand; gør ingenting!

Lær hver gang

Hvert år går det danske reklamemarked glip af anslået 2 milliarder kroner i tabte effektivitetsforbedringer, fordi læring og viden bliver samlet hos individer i stedet for organisationen. For den ambitiøse marketingchef er der gevinster at hente i form af mindre sårbarhed og højere afkast af marketinginvesteringen ved at arbejde struktureret med evaluering og læring.

Kommentarer lukket til Lær hver gang

Store forventninger og hvordan marketing kan levere

Alt for mange kampagner skuffer. Ikke fordi strategien er forkert, men fordi marketingchefen ikke er bevidst om, at hendes vigtigste opgave i en lancering er at være en leder af forandring.

Kommentarer lukket til Store forventninger og hvordan marketing kan levere

Zen og kunsten at bedømme reklame

Du har briefet reklamebureauet, som har arbejdet i uger. Nu er de endelig klar til at præsentere kampagnen. Det er nu, du skal beslutte, om I køber eller ej. Men hvordan?

Kommentarer lukket til Zen og kunsten at bedømme reklame