Send marketingchefen på skolebænken
Bliv på skærmen efter TV2 Nyhederne i aften og tving dig selv til at følge med i en hel reklamepause. Hvad du ser er spildte penge og muligheder. Her er, hvad vi kan gøre ved det!
Bliv på skærmen efter TV2 Nyhederne i aften og tving dig selv til at følge med i en hel reklamepause. Hvad du ser er spildte penge og muligheder. Her er, hvad vi kan gøre ved det!
For alt for mange annoncører er reklame noget, der bliver skabt ved at flikke en hurtig briefing sammen og lade bureauerne brygge over den nogle uger. Er det sådan, man tror, at man skal forholde sig som marketingansvarlig, har man grundlæggende misforstået sin opgave.
I alle organisationer bliver de bedste resultater skabt af teams, der arbejder godt sammen. Det gælder også for teamet marketingafdeling/samarbejdspartnere. Hjørnestenen i ethvert godt samarbejde er tillid. Så lær at stole på dit reklamebureau for at blive en bedre reklamekøber.
Marketingchefens opgave er at skabe rammerne, som fremragende – og dermed effektiv – reklame kan blive skabt i. Vejen dertil går stik imod de fleste instinkter.
Der er en kløft imellem, hvad marketingchefen indkøber af reklame og den viden, der skal til for at stille opgaven og sikre udbyttet. Marketingchefens fornemmelse for reklame og formuleringen af en kreativ vision kan slå bro over denne videnskløft.
Enhver idiot kan købe reklame. Og nogle gør det. Men som alt fra pølsemageri til hjernekirurgi kræver det gode reklamekøb viden og erfaring. Her er et forsøg på at bidrage med det første baseret på det sidste.
Our vision of the true nature of leadership is a lie we keep telling ourselves. Actual leadership has very little resemblance with our idealized image of a rational and visionary captain of industry who steers his company safely through the rough seas of the market. Instead, you should be rational about irrationality and turn doubts into a competitive advantage.