Hvad du i virkeligheden kan lære af Kodak

Hvor mange af os har ikke grint af Kodak? Vi har siddet til en præsentation, ordet disruption har bølget i projektorens varme luft, og med klarsyn og overblik har vi følt, at ingen her i lokalet nogensinde kunne finde på at begå samme fejl som Kodak. Tænk engang, at ledelse kan være så komplet inkompetent og blind, at den ikke ser fremtiden komme brusende og tromle dem over. Stakkels fjolser, ikk'?

Kommentarer lukket til Hvad du i virkeligheden kan lære af Kodak

Sig nej til forandring

Alt for mange annoncører er alt for hurtige til at skifte strategi, budskab og bureaupartnere, når nye vinde blæser. Der er styrke i at holde fast.

Kommentarer lukket til Sig nej til forandring

The Man in the Hathaway Shirt

En midlertidig strejke i mit ansigts venstre side har sendt tankerne på strejftur til en 66 år gammel og revolutionerende annonce, og hvad den kan trække af tråde til især godt i dansk reklame i 2017.

Kommentarer lukket til The Man in the Hathaway Shirt

Styr dine bureauer

Den tid er forbi, hvor marketingchefen bare kan læne sig tilbage i tiden mellem briefing og præsentation og lade bureauerne gøre arbejdet. Sammenhængende kommunikation på tværs af medier og bureauer kræver en hånd på rattet i hele processen.

Kommentarer lukket til Styr dine bureauer

Send marketingchefen på skolebænken

Bliv på skærmen efter TV2 Nyhederne i aften og tving dig selv til at følge med i en hel reklamepause. Hvad du ser er spildte penge og muligheder. Her er, hvad vi kan gøre ved det!

Kommentarer lukket til Send marketingchefen på skolebænken

Vær klar i spyttet

For alt for mange annoncører er reklame noget, der bliver skabt ved at flikke en hurtig briefing sammen og lade bureauerne brygge over den nogle uger. Er det sådan, man tror, at man skal forholde sig som marketingansvarlig, har man grundlæggende misforstået sin opgave.

Kommentarer lukket til Vær klar i spyttet

Stol på dit reklamebureau

I alle organisationer bliver de bedste resultater skabt af teams, der arbejder godt sammen. Det gælder også for teamet marketingafdeling/samarbejdspartnere. Hjørnestenen i ethvert godt samarbejde er tillid. Så lær at stole på dit reklamebureau for at blive en bedre reklamekøber.

Kommentarer lukket til Stol på dit reklamebureau